Všechno, co jste kdy chtěli vědět o rodu Adromischus a báli se zeptat.

8. 7. 2007

Není to zase tak dlouho, co jsem náhodou objevila to, co už možná někteří z vás dávno znají. Narazila jsem totiž na šikovné stránky, věnované rodu Adromischus, náležející do čeledi Crassulaceae. Pokud si stejně jako já otevřete www.dvtribble.demon.co.uk, ukáží se vám stránky Adromischus Displayed. Jejich Obrazektvůrce Derek Tribble je jedním z autorů známé knihyAdromischus (dalšími jsou John Pilbeam a Chris Rodgerson) z edice The Cactus File Handbook. Tyto stránky v podstatě knihu z části duplikují, jsou navíc doplněny o aktuální novinky.

V úvodu dostanete informace o pěstování. Zjistíte, že vás čeká 54 stránek, věnovaných jen a jen rodu Adromischus. V rubrice Species – Druhy si můžete projít druh po druhu, najdete jeho popis, distribuční mapu i fotografie. Následuje rubrika Questions – Otázky, kde (pokud umíte anglicky) jsou zodpovězené nejčastější dotazy k rodu (je jich celkem 18). Předposlední rubrikou jsou Odkazy, rozdělené do 5 skupin: 1. odkazy na stránky čistě o adromišusech, 2. o kaktusech a sukulentech, 3. obecně o rostlinách, 4.o jižní Africe a 5.zmínky o rodu Adromischus. V závěru webu najdete,Obrazek co nového zde přibývá. Stránky končí šílenou (aspoň pro mě jako obdivovatelku rodu) fotkou z jedné americké sbírky s nejrůznějšími formami variabilního A.marianiae. Říká – li vám tedy něco slovo Adromischus, nemůžete toto internetové dílko jednoduše minout. R.

Ilustrační fotografie:

1.A.marianiae f.herrei (červený)

2.A.marianiae f.herrei (zelený)