4. 11. 2008

Vernisáž jedné fotosoutěže na téma Rostlina s příběhem.

Fotografie 1:

1. Informace o soutěži (Informations about competition)

2. Úvodní slovo předsedy AV ČR (Introductory speech of president AV CR)

.....................................................................................................................

V této rubrice jste se už setkali s recenzemi knih, webových stránek (u těch se omlouváme, pokud dojde k jejich změně a odkaz už nefunguje, ale takový už je webový život), dokonce i časopisů nebo článků v nich. Recenze výstavy fotografií tu však ještě nebyla, takže se jedná o premiéru na ZL.

Tentokrát vás nebudu unavovat svým oblíbeným popisem cesty a důvodem, proč jsem tam byla a jen konstatuji, že jednoho pondělního odpoledne na úplném začátku listopadu jsem se shodou okolností ocitla na vernisáži výstavy vítězných fotografií soutěže Příběh rostliny, vyhlášené letos na jaře Ústavem experimentální botaniky AV ČR. Už podle názvu soutěže asi chápete, proč podobnou akci chceme představit. Námětem výstavy nebyly jen sukulentní rostliny, ale vlastně daleko větší část rostlinné říše. Úkolem soutěžících bylo doprovodit fotografii konkrétní rostliny nějakým výstižným minipříběhem (délka textu byla předem omezena, stejně jako parametry a počet fotografií). Skvělá šance pro ty, kteří nejen mají rostliny rádi, ale také o nich trochu přemýšlejí. Aby mělo podobnou šanci více soutěžících, rozdělili se do tří kategorií: Junior, Veřejnost a Vědec. Vše měla hodnotit porota, složená z dalších botaniků a fotografů. Soutěž trvala zhruba 3 měsíce a právě na pondělní vernisáži měly být vyhlášeni ti, kteří v jednotlivých kategoriích získali první tři místa.

Výstava se stala součástí právě začínajících Dnů vědy a techniky, během kterých si ji případní zájemci mohou prohlédnout v sídle Akademie věd na Národní třídě (přímo naproti Národnímu divadlu) a později pravděpodobně i na dalších místech ČR. Vernisáž zahájil předseda AV RNDr. Václav Pačes Dr.Sc. a dál už měl vše na starost biolog, popularizátor vědy a vlastně ten, kdo to celé (spolu s kolektivem spolupracovníků) vymyslel - Mgr.Jan Kolář Ph.D.. Za pomoci spoluorganizátorů výstavy byly předány všechny ceny, vítězové všech kategorií vytvořili skupinovou fotografii, a pak už se mohlo podrobně povídat a prohlížet oceněná díla a další exponáty. Jestli jste jen trošku zvědaví a chcete si kromě mých občas i trochu nekvalitních fotografií ze zahájení (bez blesku, který nerada používám a se siluetami postav v řadě přede mnou) prohlédnout oceněné práce, navštivte do 7.11. výstavu v Praze, případně vyčkejte, jestli putovní výstava nedoputuje i k vám, nebo si otevřete stránky této fotosoutěže http://fotopribeh.avcr.cz/ .   R.

Regionální poznámka: potěšující pro západočeskou metropoli nade Mží je skutečnost, že v kategorii Veřejnost zvítězil skvělý plzeňský fotograf a cestovatel Jaroslav Vogeltanz.

Více záběrů z vernisáže najdete ve fotogalerii Vernisáž fotosoutěže Rostlina s příběhem.

Vernissage of photographic competition Plant with story.