Výlet za havorciemi

2. 9. 2007

Výlet za havorciemi do jejich domoviny

Už jsme dlouho společně nebyli za sukulenty v přírodě, chtěla bych to tedy následující recenzí napravit. Spolu s autorem stránky www.haworthia.com Davidem Martinem z Broomfieldu v Coloradu v USA se můžeme vydat na dvoutýdenní výlet do jižní Afriky, jehož hlavním cílem bylo pozorování rostlin rodu Haworthia v jejich přirozeném prostředí. Před tím, než se Obrazekvydáte na cestu, doporučuji prohlédnout šikovné podrobné mapy regionů Jihoafrické republiky pro lepší orientaci při samotném výletu. Pak si otevřete samotný výlet (trip) a prohlížejte den po dni. Výlet proběhl v květnu roku 2004 a fotografie nafotili kolegové autora stránek: Kobus Venter a Scott McDermot (ten bohužel následující rok zahynul po srážce svého auta s vozem, který řídil opilý řidič). Pokud si pootvíráte jednotlivé fotografie rostlin – pochopitelně hlavně havorcií, buď dostanete na výběr více snímků, nebo se vám fotografie zvětší pro lepší prohlédnutí detailů. Kromě havorcií autoři nezapoměli na ostatní sukulenty, které je doprovázely, dokonce najdete i cibuloviny a občas i Obrazekzástupce fauny. Sama jsem ještě všechno dopodrobna neprohlédla, ale to, co jsem viděla, stálo za vidění. Až se dostatečně nabažíte přírodou, můžete si prohlédnout zbytek stránek, kde kromě snímku autora stránek před skleníkem s havorciemi najdete úplný seznam sbírkových rostlin, spoustu odkazů na další stránky s havorciemi, informace o pěstování (pro neangličtináře bohužel v angličtině), kontakt atd. Myslím si, že příznivci rodu Haworthia budou nadšení (pokud tuhle adresu už dávno neznají), ostatní aspoň potěší fotografie jihoafrické přírody, přeci jen ne každý z nás dostane příležitost vidět sukulenty v přírodě na vlastní oči. Takže raději už nebudu rušit… R.

Ilustrační fotografie:Obrazek

1.Haworthia emelyae

2.H.bruynsii