Virtuální návštěva Richtersveldu.

5. 2. 2007

Virtuální návštěva Richtersveldu.

Ne každý z nás má dostatek časových či finančních možností navštívit krajiny sukulentářům zaslíbené, jako jsou zrovna ty v Jižní Africe. Proto je chvályhodným počinem po nějaké z takových návštěv umístění fotografií na webu. Zvlášť, když si autor dá práci s určením všech fotografovaných rostlin a ještě navíc se mu podaří najít rostliny v kulturách málo vídané a většinou nedostupné. Proto mě potěšilo, když jsem objevila francouzské stránky, kde se spolu s autorem P.Cormanem octnete během června loňského roku v Richtersveldu. Už na začátku se můžete zorientovat podle kartografických i satelitních map. Nechybí ani záběry na celkové biotopy, a pak už jen žasnete. Jen zběžně vyjmenuji rostliny, které můžete zahlédnout z nejrůznějších úhlů pohledu: Tylecodon (paniculatus, reticulatus, racemosus, similis, bodleyae, hallii, etc.), Cotyledon, Crassula, Pelargonium (klinghardtense, spinosum, incrassatum, moniliforme, fulgidum, etc.), Othonna (furcata, clavifolia, taraxacoides, etc.), Adromischus, Anacampseros (včetně málo vídaného A.scopata), Mesemb ( Conophytum, Ihlenfeldia, etc.), Asclepiadaceae ( Stapelia, Hoodia, Trichocaulon, Quaqua, etc.), Sarcocaulon (ciliatum, flavescens, patersonii, multifidum, inerme, peniculinum, crassicaule, herrei, spinosum, etc.), Avonia (albissima, herreana, alstonii, papyracea), Aloe (pillansii, etc.), Euphorbia ( pentops, aspericaulis, celata, stapelioides, melanohydrata, lignosa, friedrichiae, etc.), Ceraria (pygmea, namaquensis, fruticulosa), Pachypodium namaquanum či cibuloviny (Boophane, Ornithogalum, špičková Bulbine vitrea) a mnoho dalších. Nádherným sukulentním úkazem je třeba kaudexní Pelargonium ceratophyllum, které zde zahlédnete i v květu. Takže pokud už máte vyseto, přesázeno, napikýrováno a potomci vás mezi on-line hrami a konverzací na ICQ na chvíli pustí k internetu, nemusíte hledat a rovnou vyťukejte:

Ilustrační foto z českých sbírek: Sarcocaulon crassicaule

Virtual visit of Richtersveld

Autor: P.Corman Photographies of environments and plants from lokality Richtersveld from june of year 2006