Encyklopedie Sukulenty, kniha pro začínající i pokročilé

29. 7. 2007

Encyklopedie SUKULENTY, kniha pro začínající i pokročilé

Jak jste už asi na ZL zjistili, čas od času vás prostě nějaká ta recenze nemine. Naplánovali jsme si na začátku našeho webu co nejširší popularizaci našeho koníčka, a ono to i v době internetu bez té „staré dobré“ literatury nejde. Zatím podle „čtenosti“ jsou recenze knižních publikací na chvostu vašeho zájmu, a proto po dvou antikvárních a pro mě nostalgických položkách zkusím něco aktuálnějšího. Toto knihu lze bez potíží nakoupit ve většině větších knihkupectví, leckde i v knižním oddělení obchodních domů.

ObrazekJe to nemalé ocenění úrovně tuzemského sukulentaření, že si globální evropské vydavatelství REBO International objednalo u českých autorů toto skvěle provedené dílo. (Obdobná kniha – Encyklopedie kaktusů vyšla ve stejném vydavatelství v roce 2002 a zřejmě zde se čeští autoři osvědčili.) Tedy ENCYKLOPEDIE SUKULENTY z dílny Z.Ježka, L.Kunteho (text a foto), P.Pavelky a A.Tomandla (foto) vyšla v roce 2005 a pokud ji někdo ze čtenářů ZL, kteří se zajímají o sukulentní svět, nemá, nezbývá jim než vyrazit a dokoupit!

Publikace je na evropské úrovni obsahem i zpracováním. Budu šetřit pochvalou, dobrá kniha ji nepotřebuje. Na kvalitním papíře obsahuje hlavně soubor 688 barevných fotografií, ve valné většině z přírody. Po třech úvodních kapitolách následuje výčet druhů, členěných do deseti oddílů podle příbuznosti. Většina rostlin je představena jednou výstižnou fotografií, doprovodné texty jsou plné cenných informací pro pěstitele. Věřte, že i my jsme si pomocí této knihy dourčili některé „no name“ kytky v naší sbírce.

Výběr druhů je v rámci rozsahu knihy asi ten nejsprávnější, kromě sukulentní klasiky se zde objeví i zástupci pěstitelsky podobných čeledí a skupin rostlin ( broméliovité, cibuloviny, orchideje), což je velmi sympatické a inspirativní. Pokud nevěříte ničemu, co není jen na internetu, udělejte v tomto případě vyjímku a jděte do knihy. Tedy do ENCYKLOPEDIE Sukulenty s Frithia pulchra v květu na obálce…….J.

Review of actual encyclopedia Succulents from publishing house REBO.